Jak znaleźć właściwe przełożenie tylnego mechanizmu różnicowego dla swojego samochodu

Istnieje wiele powodów, dla których możesz potrzebować zmiany przełożenia tylnego mechanizmu różnicowego w swoim samochodzie. Być może prowadziłeś samochód lub ciężarówkę przez lata i działał doskonale, ale nagle nie wydaje się, że działa jak kiedyś. A może zdecydowałeś, że chcesz go wymienić i kupić nowy pojazd. Tak czy inaczej, kiedy zdecydujesz się wymienić przełożenie tylnego mechanizmu różnicowego w swoim pojeździe, chcesz mieć pewność, że znajdziesz właściwe.

Przełożenie tylnego mechanizmu różnicowego jest bardzo ważnym elementem każdego samochodu, ponieważ określa, ile mocy jest wysyłane do tylnych kół samochodu lub ciężarówki. Na przykład, jeśli masz automatyczną skrzynię biegów, 3,73 przełożenie tylnego mechanizmu różnicowego oznacza, że twój samochód lub ciężarówka wysyła 35 procent mocy z silnika do tylnych kół, a pozostałe 65 procent mocy idzie do przednich kół.

Jest to tylko przybliżony przewodnik i nie ma na celu zastąpienia porady profesjonalnego mechanika, ale ma pomóc w określeniu najlepszego przełożenia dla konkretnego samochodu.

Pierwszą rzeczą, którą należy rozważyć przy wyborze odpowiedniego przełożenia dla swojego pojazdu jest rodzaj jazdy, którą wykonujesz. Jeśli głównie jeździsz po drogach, gdzie ograniczenia prędkości są wyższe niż 70 mil na godzinę, to powinieneś wybrać takie przełożenie, które pozwoli Ci umieścić więcej mocy w tylnych kołach. Jeśli, z drugiej strony, jeździsz głównie przy niższych prędkościach, wtedy możesz chcieć wybrać wyższe przełożenie, ponieważ to sprawi, że samochód lub ciężarówka będzie bardziej wydajny pod względem zużycia paliwa.

Podczas zakupów nowego przełożenia tylnego mechanizmu różnicowego należy szukać takiego, które jest kompatybilne z silnikiem i skrzynią biegów pojazdu. Większość przełożeń jest oceniana dla różnych typów silników, dla których zostały zaprojektowane. Najczęstszym silnikiem, dla którego dostępne jest przełożenie tylnego mechanizmu różnicowego, jest silnik 4-cylindrowy. Jeśli jednak posiadasz silnik 6-cylindrowy, 5-biegową ręczną skrzynię biegów lub 5-biegową automatyczną skrzynię biegów, musisz poszukać 7- lub 8-biegowego przełożenia mechanizmu różnicowego.

Wreszcie, jeśli posiadasz pojazd z manualną skrzynią biegów, powinieneś wybrać takie przełożenie tylnego mechanizmu różnicowego, które zostało zaprojektowane z myślą o manualnej skrzyni biegów, ponieważ zapewni to maksymalne wykorzystanie możliwości Twojego pojazdu.

Wnioski:

Podsumowując, powinieneś upewnić się, że bierzesz pod uwagę te sugestie przed zakupem nowego przełożenia tylnego mechanizmu różnicowego dla swojego pojazdu.